Tizenheten kezdtük, egyetlen céllal: hogy az írás szenvedélyén átszűrve, színekre bontsuk a világot. Mára kinőttük a számot, de a prím oszthatatlanságában a mai napig osztozunk.

áthallás


StrippedScience
(Poór Viktor Soma képregényblogja)

Slam poetry, Pécs, Sufni söröző

2012.03.03. 09:17 tizenhét

 

 

Mert lehetnél ács, esetleg szobafestő.
Vagy legyél slammer: egy szóbanfestő.


Február 29-én a pécsi Sufni sörözőben újabb Sopianae Slam Poetry megmozdulás volt, ahol már én is bemutatkozhattam, mint szárnyait próbálgató, ifjú slammer. A bejegyzést legfőképp önreflexiónak szánom, de nem utolsó sorban célom az is, hogy minél több emberrel megismertessem ezt a kulturális manifesztumot, egy külön erre szánt íráson keresztül. Verselni egy dolog, és megint más, ha az ember ír a verselésről.

 

kéz.jpg

 



A szerdai nekem nagy nap volt. Kicsi, de mégis nagy, ahogyan ezt vj és Kövi barátomnak oly sokat hangoztattam az eseményt megelőző hetekben. A slam poetry baromi nehéz. Ez tény. Nem attól nehéz, mert kötött formai követelményekkel rendelkezik, hanem attól, hogy a vers élőben történő előadása alapvető, mivel attól slam poetry a slam poetry. Bár a közönség úgy érkezik egy ilyen eseményre, hogy abszolút nyitott a versekre és azokra, akik ezt papírra vetették, mégis kihívás a publikum rabul ejtése. Kell a varázs, kell a hangszín, kell a megfontolt gyorsaság és lassúság, a csend, a hatásszünet, apró input-output elemek, amelyeket véleményem szerint rendkívül nehéz irányítás alatt tartani, ha az ember izgul. Meg aztán szó se róla, hogy ezekkel vagy rendelkezik valaki, vagy nem. Fejleszthető. Legalábbis úgy vélem, fejlődik magától és ez fontos is. Alapvetően van bennem némi lámpalázra való hajlam, ami mindig akkor kezdi el csipkedni a tarkóm és kiszárítani a nyelvem, amikor akciózni kéne. Ezért írtam, hogy nekem hatalmas előrelépés volt a szerda. Önmagamat győztem le és erősítettem meg egyszerre. A Nő kétszer – KontRáz, ProZat és a Filózó (fia) című verseket olvastam fel, amelyek közül a KontRáz volt az én személyes sikerem kulcsa. Ezúton is köszönet vj-nek, hogy 2007-ben papírra vetette, az eredetileg prózában megírt művet.

Közben és utólag is beszéltünk róla, hogy maga a hely kialakítása és a hangosítással adódott kisebb problémák nem biztosították a legmegfelelőbb körülményeket egy slam poetry-hez, ám ez nem von le sem a hely, sem az esemény értékéből. Jó volt ott lenni, remek volt a hangulat, többnyire mindenkinek sikerült megoldania, hogy fenntartsa a közönség érdeklődését. Az elmúlt hónapokban sokat tanulmányoztam a magyar slamélet aktív résztvevőit, így már voltak olyan fellépők, akiket be is tudtam azonosítani, és akiket nagyra tartok szakmai szempontból. Örültem, hogy élőben láthattam/hallhattam TG-t, Kövi-t és Aldo-t. Tőlük van mit tanulni!

Zárásként arról, hogy nekem mit ad a Slam poetry. Váratlan találkozás volt, új emberekkel, inspirációval vegyítve. Kövi-vel való megismerkedésem abszolút befolyásoló tényezőként hatott, és sokat köszönhetek vj-nek is, aki végig tartotta bennem a lelket és segített a felkészülésben. Új perspektívákat ad a verselés. Megírom őket a blogra, majd pedig felolvashatom mindet élőben is. Mindkettő az önmegvalósítás különböző szintjein nyújt élményeket. Élményfürdőket. Átadni valamit abból, amit érzek és gondolok, a Világ legjobb dolga. A slam poetry azt is jelenti, hogy valaminek részese az ember, tartozik valahova, meghallgatja a költőtársakat, tisztelettel és figyelemmel adózik nekik, ami fordítva is igaz. A szerda megerősített, új célokat adott. Nem állok meg ennyinél és most már biztosan érzem, hogy én is a pécsi slamélet aktív résztvevője szeretnék lenni.
 

 

-den-

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenhetmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr314285631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása