Tizenheten kezdtük, egyetlen céllal: hogy az írás szenvedélyén átszűrve, színekre bontsuk a világot. Mára kinőttük a számot, de a prím oszthatatlanságában a mai napig osztozunk.

áthallás


StrippedScience
(Poór Viktor Soma képregényblogja)

Hamvadó cigarettavég

2011.06.21. 09:17 tizenhét

 

Kedves Olvasónk, nem szándékom prédikálni, csak informálni, és módfelett hálás lennék, ha végigolvasnál.

Én magam is rágyújtok néha. Van, hogy dacból, sör vagy kávé mellé, barátokkal vagy magányomban, dühtől remegő kézzel, álmosan, élvezetből. Tehát nem a dohányzás ellen szeretném letenni a voksom, viszont mellette sem.

Az Egyesült Államokban nemrégiben (2010 júliusa) végzett tanulmány kimutatta, hogy a mentolos cigarettát szívók, többségükben afroamerikaiak körében sokkal nagyobb a gégerák incidenciája. Ennek hátterében az ízesítőként használt monoterpén, a mentol áll, ugyanis a füsttel beszívott lipofil rákkeltő anyagok felszívódását segíti elő. Emellett a mentolos cigaretta füstjét tovább lent tartják a dohányosok, hiszen nem zavarja őket a kellemetlen íz, így még több ideje van a kátránynak és egyéb égéstermékeknek lerakódnia.

A nőgyógyászok többsége nem hívja fel a nők figyelmét arra, hogy fogamzásgátló szedése mellett a dohányzás nem ajánlott, mert növeli a mélyvénás trombózisra való hajlamot. Én személy szerint elsőben tudtam meg anatómia előadáson. Mondhatnánk, benne van a betegtájékoztatóban, de nem hiszem, hogy én vagyok az egyetlen, aki nem olvas el mindent elejétől a végéig. Ráadásul a betegtájékoztatóban minden valaha volt mellékhatást felsorolnak a perek elkerülése végett.

Cigizés után mindig kényszeresen kezet mosok, ha tehetem, fogat is. Utálom a szagát az ujjaimon, a számban, és hogy ezt más is érzi, ha beszélek velük. Nemcsak azért, mert szinte nem dohányzókkal vagyok körülvéve, hanem magamért is. Mondhatnám, nekem ez presztízskérdés. Legyen az másoknak is.

Egy korsó sör mellett a legkellemesebb dohányozni (és gondolom szex után, de én még nem próbáltam). Ebben a feloldott hangulatban nem sokan nézik az órájukat, hogy mennyi idő is telt el az utolsó korty után, mielőtt a cigiből szívnának. Pedig a gyomorszáj folyadékbevitel után még néhány percig nyitva van, amikor is a dohányfüst akadálytalanul lejuthat a gyomorba, és károsító hatását eggyel több szerven fejti ki.

Köszönöm a türelmed. Lehet, nagyon patetikusnak és álszentnek fog tűnni, de őszintén mondom: nekem már nyugodt a lelkiismeretem, hogy megoszthattam ezeket Veled. Vállaljuk egymásért a felelősséget, egy kicsit.

- zsiki -

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenhetmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr892991705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása